Etyka w biznesie i katolicka nauka społeczna
Nota o książce
Czy religia, której założyciel uczył moralności opartej na fundamentalnej zasadzie miłości bliźniego, może moralnie aprobować zorientowane na zysk przedsiębiorstwa funkcjonujące w ramach współczesnej gospodarki globalnej? Jakie relacje powinny łączyć wiarę i życie gospodarcze? W jaki sposób przedsiębiorcy, pracownicy i dyrektorzy mogą przyczyniać się do wspólnego dobra poprzez bardziej etyczne zachowania biznesowe i społeczne?
Etyka w biznesie i katolicka nauka społeczna to książka prezentująca szerokie spojrzenie na dwa rozbieżne obszary życia. Skoncentrowani na sprawczości przedsiębiorców oraz interesach biznesowych, autorzy podejmują fundamentalne problemy, z którymi mierzą się liderzy biznesu i przedsiębiorstwa pragnące prowadzić swoją działalność w społecznie odpowiedzialny sposób.
Zaprezentowane wywiady z trojgiem katolików zajmujących stanowiska kierownicze oraz pouczające eseje mają ułatwić czytelnikowi nawigację pośród zdradliwych wód, jakie od niepamiętnych czasów oddzielają dążenia nakierowane na zysk gospodarczy od osadzonej w wierze analizy moralnej. Jeśli poszukujesz mostu, który zdołałby połączyć owe dwa wymiary, zacznij od tej niezwykle wnikliwej publikacji.
Thomas Messaru SJ, profesor teologii moralnej, Uniwersytet Fordham
Daniel K. Finn - pofesor ekonomii i sztuk wyzwolonych oraz teologii Uniwersytetu St. John’s i Kolegium im. Świętego Benedykta. Autor książek o etyce w ekonomii i biznesie.